torsdag den 7. december 2017

Mine tips: Dette års fire jule-forestillinger.

Noget af det bedste jeg ved, er at  komme ud og blive luftet og få en oplevelse, der går udover scenekanten. Hele året rundt er opsøger jeg gerne diverse kulturelle events, museer eller shows, og i december er der ingen grænser for, hvad der frister.

Derfor repræsentere jeg hermed for inspirations skyld mine udflugtsplaner, indenfor revy, biograf, impro comedy og teater i juledagene.




Impro-teater
For to år siden oplevede jeg for første gang teatergruppen Ej Blot Til Lyst på en tilfældig kærestetur til Århus. Vi vidste ikke helt hvad vi gik ind til, men resulatet blev at jeg - seriøst hulkende af grin - måtte vaske min møjsommeligt pænt lagte sminke af, på teatertoilettet, da den var flygtet fra mine øjne til mine kinder.
Så da vi nu er på juletur til byen igen, kan jeg ikke andet end at glæde mig, til et forhåbentlig glædeligt gensyn med banden. 



Biograf
Marvel såvel som DC comics film, er evig fast tradition her og de skal ses i biografen. Den nye Justice Leauge blev derfor et oplagt valg, til min kærestes fødselsdag d. 1., og kan varmt anbefales. Der er fuld allan på action og effekter, Lynet er fantastisk kikset (og lige tilpas socialt handicappet til det er morsomt), Wonderwoman den vildeste damefrækkert og skurken ondere end ond.


Revy
Denne revygruppr er ukendt land for mig, men navnet fænger og elsker at støtte op om lokale forestillinger. Det Hem’li er altid gode til at stable noget fedt på benene, og har både set Den Eneste Ene musical, stykket Charlie Papa Hotel, Aalborg Studenter revy og en håndfuld andre succesfulde forestillinger i år derinde. Det skal nok blive godt, særligt når selskabet er Lillesøster E. 


Teater
Siden 2011, har min kæreste og jeg fast set årets jule-familieforestilling på Aalborg Teater, inden vi skilles for at tage på “juleferie” hos familien. Det første år stod den på “Vinden i piletræerne”, og i år står den på “Rockulven”. Fælles for alle årene er nemlig anmeldere der klapper i hænderne og uddeler 5-6 stjerner, og det er også tilfældet i denne omgang. Så vi glæder os til at runde af med deres sidste forestilling d. 22/12., akkurat som vi plejer. 

⭐️

Hvad med jer? Har I noget spændende på programmet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar