fredag den 18. marts 2016

At opleve, er at leve.. Hvem giver et års orlov?




Jeg elsker, elsker at blive klogere. Helt uden, jeg skal gøre andet end at se på, lytte og tage ind. Særligt om ting, jeg ikke ved noget som helst om selv. Altså, hvis de interessere mig, naturligvis. 
Allerede da jeg boede hjemme hos de gamle og stadig var i besiddelse af et TV (og den store kanalpakke), var DR2 Tema, Animal Planet og Discovery et hit fremfor Paradise Hotel. Nu er TV'et dog skrottet, men ikke dagdrømmeriet.
Jeg er nemlig ret forelsket i at blive delagtiggjort i andres nørderi, tanker, ideer og fortællinger. Både hvad angår kultur, kunst og bare helt almindelig hverdags-hobbyer. 

Derfor har jeg valgt i år, at bruge (endnu flere) penge på oplevelser. I en ret så tryg og ind i mellem triviel hverdag (som jeg elsker at gebærde mig i), er det nemlig dejligt med nogle input udefra. Som fx. rejseforedraget jeg var til i forrige uge - eller Adam Saks galleriet, jeg fik æren af for nylig. 

Men det kræver penge, tid og prioritering. Og det forsøger jeg mig så på nu. Evig frihed og rigdom, er jo ikke lige i vente - men en 80/20% fordeling af hverdagsliv og magi, er vel værd at stræbe efter?
Det synes jeg sgu! Og er i gang. 

Et Klub-kunsten årskort, et Zoo-turpas til mange af landets dyreparker, en tøsetur til Flensburg og en forårs-weekend i Barcelona er på programmet - og jeg fortryder ikke et sekund.

Igår fik jeg et indblik i 3D med Creative Camp, og nøj, hvor var det skægt. Havde min kæreste med, for det var især med hans teknikinteresse i øje, vi havde booket plads. Men jeg fik helt lyst til, at afprøve en 3D-printer selv - foredragsholderen strålede så stolt af alle sine projekter, at man blev helt betaget. Og der var Lego! Fra Lego's egen 3D printer! Det var altså sjovt, at få indblik i. Og idag, er en standarddag, hvor jeg skal støvsuge og på job - ikke noget magi der.  

Så jeg hoppede på, og indlod mig i et medlemsskab i UNF, som var værter for aftenens show. De om tilbyder nemlig et væld af sjove, spændende og hyggelige foredrag året rundt. 
For nok er det sjovt, at opleve selv - men at sidde på sin flade røv og lade sig forføre af andres fortællinger, er også skønt. 

Som min mor siger et par gange årligt, så "kunne jeg godt trænge til et års orlov, bare for bare at få lov til at udleve min indre nørd." 


Hvad med jer, er I gode til at prioritere jeres interesser?

6 kommentarer:

  1. No comments on that... Og jo, det gjorde jeg så alligevel! Jeg synes det lyder fantastisk! Og rigtig god fordeling med 80/20. Når jeg skriver no comments er det udelukkende fordi jeg aldrig får gjort de ting!.. Men jeg HÅBER - når ungerne blir større - at magien vender tilbage på anden vis end den magi, der omgiver mig til daglig nu....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for support om ideen - hepper også på min fordelingsteori! Og hey: Ungerne sørger garanteret også for magi, af en slags, man ikke kan købe sig til :D

      - Anne

      Slet
  2. Absolut god prioritering!

    Og en forårstur til Barcelona... ♥♥♥ Kan kun anbefales! Man bliver helt forelsket i livet af sådan en tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt misundelig på mig selv; og alle sælger godt nok også den by, som værende helt perfekt til kærestetur :D

      - Anne

      Slet
  3. Virkelig en god prioritering! :)

    God dag!
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet